Vertrek - Reisverslag uit Duivendrecht, Nederland van Elsbeth - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Duivendrecht, Nederland van Elsbeth - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: Moi :-)

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

26 Februari 2013 | Nederland, Duivendrecht

26 februari. De dag van vertrek is eindelijk aangebroken :-). Vannacht niet veel geslapen, nog lang bezig geweest met laatste spullen inpakken, waaronder m'n backpack en handbagage. Helaas toch een hoop kleding thuis moeten laten, paste echt niet meer. Backpack zit tot z'n strotje vol :-)
Vanmorgen de allerlaatste dingen geregeld en na een laatste check en blik de deur achter me dicht getrokken voor een jaar. Voelt wel een beetje raar dat daar nu een jaar lang andere mensen zullen wonen en leven, maar zonder hun kon ik niet zo lang weg blijven. Duzzzz ff tanden op mekaar en gaaaan :-) .
Na een laatse broodje kroket bij mama is het toch echt tijd om naar Schiphol te vertrekken. Zenuwen beginnen langzaamaan toch wel een beetje boven te komen als ik voor voorlopig de laatste keer het dorp uit rijd en de snelweg op draai. Raar idee dat ik de route die ik 4 jaar bijna dagelijks heb gereden nu een jaar lang niet zal rijden.
Goed Schiphol, inchecken is gelukt, nadat ik met m'n ouders met vereende krachten m'n backpack in z'n flightback heb gekregen (ik zei toch dat ie vol zat ;-) )
Na nog een drankje te hebben gedaan is het tijd om door de douane te gaan. Het moment van afscheid is dan echt aangekomen. Na toch wat traantjes en knuffels ga ik na een laatste afscheidszwaai dan nu werkelijk beginnen aan m'n grote avontuur.
Achter de douane rook ik mijn laatste sigaret, eens kijken of het lukt te stoppen. Nu lijkt daar een mooi moment voor te zijn, je mag in Australië bijna nergens meer roken en het is ook niet te betalen. Dus zal voor het eerst geen goedkope sigaretten kopen op een Aziatisch vliegveld :-)
Tijd om te boarden, eindelijk. Na wat vertraging mochten we eindelijk aan boord. Gelukkig gingen we vrij snel van de gate weg, helaas moesten we toen helemaal naar de polder baan :-s. Na 20 minuten taxiën is het echt zover, gas erop en de lucht in. Bye bye Nederland tot over een jaar :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Duivendrecht

Elsbeth

Actief sinds 07 Maart 2013
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 3873

Voorgaande reizen:

26 Februari 2013 - 15 Januari 2014

Australië

Landen bezocht: