op weg naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Elsbeth - WaarBenJij.nu op weg naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Elsbeth - WaarBenJij.nu

op weg naar Cairns

Door: Moi :-)

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

13 April 2013 | Australië, Cairns

Daaaaaar ben ik weeeeeer :-).
Bij gebrek aan hele boeiende gebeurtenissen even geen inpiratie gehad voor een nieuw verslag. Eigenlijk wel hele leuke dingen gedaan sinds m'n laatste verslag zoals 10dagen op Maggie Island doorgebracht. Daar ook m'n eerste hostel ervaring in m'n guppie opgedaan. Een dagje wezen vissen met Scott en Ian en ook zowaar wat gevangen (en weer terug gegooid). Eeeeen een auto gekocht. Een ford fairmont wagon, ook wel bekend als ' the beast ' (koosnaampje van Nelleke en Scott). En gisteren heb ik hem, na wat opfris handelingen, voor het eerst echt mee uit genomen. Op naar Cairns. En waar ik dacht dat road rage,je weet wel zo'n fijne mede automobilist die het nodig vind om je bumper eens van dichtbij te bekijken, iets typisch Nederlands of wellicht Europees was, blijkt dat toch ook hier ondanks de wat meer laidback mentaliteit voor te komen. Op mijn trip van Townsville naar Cairns bleek er een gozer, er zijn toch weinig vrouwen die dit gedrag vertonen, te rijden die vond dat wij mede weg gebruikers niet snel genoeg reden naar zijn zin. Beeld je in een twee baans weg waar je honderd mag, tegemoet komend verkeer direct naast je, om de zoveel kilometer op z'n minst een grote truck en als je echt mazzel hebt een kleine roadtrain. En ohja, er spoelde een heerlijk verkoelend buitje over het asfalt wat niet bepaalt zoab is. Hoe dan ook deze kamilaze piloot zat in ene ongeveer op m'n achterbank. Hij had de auto achter mij zonder richting aan te geven ingehaald en bij z'n koplampen was die denk ik vergeten er een lampie in te stoppen bij de laatste pimp beurt. Omdat er op het moment van inhalen net een grote truck aan was komen zetten was hij op mijn achterbank beland. Hij zat zo dicht erop dat ik, wat ik in nederland bij dit soort eikels wel doe, niet eens richting m'n rem durfde te niezen want dan had ie op m'n voorbank gezeten. Meneer had echter haast en was al naarstig op zoek naar een nieuw gaatje om mij en m'n voorganger in te halen. Zich hierbij totaal niks aantrekkend van de doorgetrokken streep. Hierbij plaats ik even een kanttekening dat op ongeveer dat moment er een bord stond met: 2km untill overtaking lane. Maar nee, meneer kon daar niet op wachten. Dus met gevaar voor andermans leven en enige minachting voor z'n eigen, geeft ie een spurt gas om vervolgens weer vol in z'n remmen te gaan staan om Jawel achter m'n voorganger uit te komen. Ook hier is hij niet van plan lang te blijven gezien z'n gehang over de andere weghelft om te zien of ie er al langs kan. Dan vind hij zowaar een gaatje en haalt m'n voorganger in wederom, zonder gebruik van richting aanwijzer. Op het moment dat hij zo'n beetje gelijk is met de andere auto, doet deze in ene z'n richting aanwijzer aan. Ik vermoed als een soort van: gebruik je richting aanwijzer! Ofzo. Meneer de kamikazepiloot haalt in en gaat vervolgens vol in de remmen staan voor de auto voor mij. Ik vermoed dat er wat handgebaren worden uitgewisseld, waar na hij vooruit spuit om vast een andere weg gebruiker het leven zuur te maken. Waar ik dus dacht dat gekte op de snelweg bij ons voortkomt uit de eeuwige drukte en tijdsdruk op de weg, is dat hier schijnbaar niet nodig als excuus om als een idioot te rijden. Ben gelukkig verder volledig veilig aangekomen in Cairns en heb gister de stad al enigzins bekeken. Vandaag verder met m'n rondje en genieten van wat er op m'n pad komt.
Wellicht tot snel, kus en knuffel voor alle lezers ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Elsbeth

Actief sinds 07 Maart 2013
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 3878

Voorgaande reizen:

26 Februari 2013 - 15 Januari 2014

Australië

Landen bezocht: